قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

management (مدیریت)

 
management (مدیریت)
این وبلاگ به شما در مطالب مدیریتی ورفتاری (در سطح درسی وغیر درسی ) باعلم روز بزرگترین دانشگاه های کشور کمک خواهد نمود وپاسخگوی هر گونه سوالی خواهد بود . از ما بخواهید از ما بپرسید. اکبر یوسف وند.
۱۳۸٧/۸/۱٩ :: ٦:۱٤ ‎ب.ظ ::  نويسنده : management

دوست من سلام

از انجاکه عده ی زیادی به نویسنده معروف و ارزنده کتب مدیریتی (کنث بلانچارد )در وبلاگ ما  علاقه نشان داده اند و مبتنی بر اصول اساسی که به آن پایبندیم(که مطالب با نظرات شما تدوین گردد) در اینجا یکی از کتاب های این نویسنده گرانقدر را لینک میکنیم 

 

مدیریت از راه ارز شها

کلیات

سازمان های فردا باید در فضای "جهانی شده " رقابت کنند تا زنده بمانند . فضای جهانی کسب وکار یعنی مشتری، بازار، رقابت و فناوری جهانی . در نتیجه سازما ن هایی که می خواهند زنده بمانند باید به جای اتکا به حمایت های دولتی و تعرفه ای، به تواناییها و قابلیت یادگیری خود تکیه کنند . به عبارت دیگر در شالوده نوین کسب و کار جهانی، تنها سازمان های یادگیرنده زنده خواهند ماند.

اغلب نظریه پردازان و دست اندرکاران مقوله های سازمان های یادگیرنده، یکی از ارکان چنین سازمانی راچشم انداز مشترک و ارز ش های مشترک تلقی کرد ه اند، هرچند کمتر توانسته اند الگوی عملی و کاربردی مشخصی را برای ایجاد چنین نگاه مشترکی ارائه دهند . کتابی که در پیش رو دارید درصدد پرکردن این خلاءبرآمده است.

پیام این کتاب این است که هر چه محیط رقابتی تر و متلاطم تر می شود، سازمان به انسجام درونی، تفاهم واعتماد متقابل بین آدم ها بیشتر نیاز پیدا می کند. این کتاب که مروج یک رویکرد اخلاقی و انسانی به مدیریت است، در عین حال بر لزوم سودآوری و کارآمدی سازمان تأکید می کند و سودآوری پایدار را درگرو برقراری یک رابطه برنده  برنده بین همه ارکان و حقداران سازمان میداند.

(Management by values)  در این کتاب، رویکرد مدیریت از راه رو ش ها  که به اختصا رMBVنامیده می شود  در قالب داستانی ساده و جذاب با روایت یک سفر کامل ازسازمانی سنتی و گسیخته به سازمانی پویا و منسجم، در سه گام خلاصه و معرفی میشود.

گام اول: شفاف سازی مأموریت.

گام دوم: نشاندن مأموریت و ارزش ها درجان و دل کارکنان.

گام سوم : همسو کردن اقدامات روزمره با مأموریت و ارزش ها.

 MBV البته زمانی مؤثر خواهد بود که سازمان شایستگی های کلیدی خود را یافته و درصدد شناسایی وبهبود مداوم خود، که بیشترین ارزش را برای مشتریان می آفریند، باشد.

تجربه نشان می دهد که هرگونه تحول و بهبود در سازما ن ها مستلزم تغییر نگاه به مشتری است . اگردر سازما ن های کشور ما به گونه ای به کار بسته شود که صدای مشتری در همه فرآیندهای سازمان MBVطنین انداز شود ،در آن صورت است که سایر حقداران سازمان به انتظارات منطقی خود دست خواهند یافت.

ادامه کتاب را به صورت   pdf    رایگان از لینک زیر  مطالعه نمایید

 

http://imi.ir/books/remotem.pdf

 



موضوع مطلب : mbv / management by values / مدیریت از راه ارز شها / کنث بلانچارد
۱۳۸٧/۸/۱٩ :: ٥:۳۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : management

دوست من باز هم سلام  

باز هم در راستای هدفی که برتحقق آن بر آمده ام در اینجا کتاب خلاصه چگونه چون یک مدیر عالی بیندیشیم را برای شما لینک کرده ام تا شاید در این مسیر گام کوچک دیگری نهاده باشم

دروست عزیز،  اما طی این مسیر و ادامه این راه جز با مساعدت شما ونظرات ارزنده شما سروران مقدور نمی باشد پس با نظرات خود انگیزه ما را برای تلاش دو چندان بر می انگیزانید  

مقدمه

دستیابی به بالاترین مقام سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، به سان دستیابی به قله یک کوه بلند واستوار است . اگر تصمیم گرفته اید به قله این کوه برسید باید خود تان را برای یک کوهنودری واقعی آماده کنید .

بدین منظور گام مهمی که باید بردارید این است که بالاترین مقام سازمان یعنی مدیر عالی را درک کنید . درک کردن مدیر عالی سازمان گام مهمی را برای صعود به این قله بلند و دشوار است . مزایای بسیاری نیز دارد از جمله اینکه خطر اخراج شدن را از شما دور می کند و باعث می شود با سرعت بیشتری ترفیع بگیرید و خودتان را برای به عهده گرفتن رهبری آماده نمایید . افزون بر آن درک کردن مدیر عالی صعود به قله سازمان را برایتان نشاط آورتر و لذت بخش تر می کند. در فصول مختلف اینکتاب جنبه های گوناگون موضوع "چگونه چون یک مدیر عالی بیندیشیم "تشریح می گردد

 ادامه کتاب را به صورت   pdf    رایگان از لینک زیر  مطالعه نمایید

 

http://imi.ir/books/how.pdf

 

 



موضوع مطلب : خلاصه کتاب چگونه چون یک مدیر عالی بیندیشیم
۱۳۸٧/۸/۱۸ :: ٢:٤٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : management

 دوست من سلام

بسیاری از ما همواره این تصور را داریم که مدیریت یعنی سخت ترین کار ها در حالی که اصلا این گونه نیست ومدیریت اثر بخش با کارهای ساده و ابتدایی نیز ممکن است برای تصدیق گفته خود کتاب pdf دیگری تحت عنوان ناجی نیسان برای شما عزیزان لینک میکنم

این کتاب سرگذشت لی یاکوکا را برای شما به تصویر می کشد که چگونه شرکت روبه انحطاط کرایسلر را با اصول ساده ی مدیریتی نه تنها نجات داد بلکه نیرومند و رقابت پذیر نمود

امیدوارم برای شما رضایت آور باشد

برای مطالعه کتاب به لینک زیر مراجعه فرمایید

 http://imi.ir/books/nnissan.pdf

 

در ضمن از اینکه نظر می دهید ممنون



موضوع مطلب : ناجی نیسان / لی یاکوکا / مدیریت شرکت کرایسلر
صفحات وبلاگ
RSS Feed

 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک
 
بک لینک فا