قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

مدیریت از راه ارز شها - management (مدیریت)

 
management (مدیریت)
این وبلاگ به شما در مطالب مدیریتی ورفتاری (در سطح درسی وغیر درسی ) باعلم روز بزرگترین دانشگاه های کشور کمک خواهد نمود وپاسخگوی هر گونه سوالی خواهد بود . از ما بخواهید از ما بپرسید. اکبر یوسف وند.
۱۳۸٧/۸/۱٩ :: ٦:۱٤ ‎ب.ظ ::  نويسنده : management

دوست من سلام

از انجاکه عده ی زیادی به نویسنده معروف و ارزنده کتب مدیریتی (کنث بلانچارد )در وبلاگ ما  علاقه نشان داده اند و مبتنی بر اصول اساسی که به آن پایبندیم(که مطالب با نظرات شما تدوین گردد) در اینجا یکی از کتاب های این نویسنده گرانقدر را لینک میکنیم 

 

مدیریت از راه ارز شها

کلیات

سازمان های فردا باید در فضای "جهانی شده " رقابت کنند تا زنده بمانند . فضای جهانی کسب وکار یعنی مشتری، بازار، رقابت و فناوری جهانی . در نتیجه سازما ن هایی که می خواهند زنده بمانند باید به جای اتکا به حمایت های دولتی و تعرفه ای، به تواناییها و قابلیت یادگیری خود تکیه کنند . به عبارت دیگر در شالوده نوین کسب و کار جهانی، تنها سازمان های یادگیرنده زنده خواهند ماند.

اغلب نظریه پردازان و دست اندرکاران مقوله های سازمان های یادگیرنده، یکی از ارکان چنین سازمانی راچشم انداز مشترک و ارز ش های مشترک تلقی کرد ه اند، هرچند کمتر توانسته اند الگوی عملی و کاربردی مشخصی را برای ایجاد چنین نگاه مشترکی ارائه دهند . کتابی که در پیش رو دارید درصدد پرکردن این خلاءبرآمده است.

پیام این کتاب این است که هر چه محیط رقابتی تر و متلاطم تر می شود، سازمان به انسجام درونی، تفاهم واعتماد متقابل بین آدم ها بیشتر نیاز پیدا می کند. این کتاب که مروج یک رویکرد اخلاقی و انسانی به مدیریت است، در عین حال بر لزوم سودآوری و کارآمدی سازمان تأکید می کند و سودآوری پایدار را درگرو برقراری یک رابطه برنده  برنده بین همه ارکان و حقداران سازمان میداند.

(Management by values)  در این کتاب، رویکرد مدیریت از راه رو ش ها  که به اختصا رMBVنامیده می شود  در قالب داستانی ساده و جذاب با روایت یک سفر کامل ازسازمانی سنتی و گسیخته به سازمانی پویا و منسجم، در سه گام خلاصه و معرفی میشود.

گام اول: شفاف سازی مأموریت.

گام دوم: نشاندن مأموریت و ارزش ها درجان و دل کارکنان.

گام سوم : همسو کردن اقدامات روزمره با مأموریت و ارزش ها.

 MBV البته زمانی مؤثر خواهد بود که سازمان شایستگی های کلیدی خود را یافته و درصدد شناسایی وبهبود مداوم خود، که بیشترین ارزش را برای مشتریان می آفریند، باشد.

تجربه نشان می دهد که هرگونه تحول و بهبود در سازما ن ها مستلزم تغییر نگاه به مشتری است . اگردر سازما ن های کشور ما به گونه ای به کار بسته شود که صدای مشتری در همه فرآیندهای سازمان MBVطنین انداز شود ،در آن صورت است که سایر حقداران سازمان به انتظارات منطقی خود دست خواهند یافت.

ادامه کتاب را به صورت   pdf    رایگان از لینک زیر  مطالعه نمایید

 

http://imi.ir/books/remotem.pdf

 



موضوع مطلب : mbv / management by values / مدیریت از راه ارز شها / کنث بلانچارد
صفحات وبلاگ
RSS Feed

 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک
 
بک لینک فا